torsdag den 2. december 2010

Anettes jul

Bedre sent end aldrig.. er det ikke sådan man siger? For mit vedkommende handler det om juledekorationen, eller kalenderlys-dekorationen. Det nåede jo lige at blive d. 2. december før jeg fik taget mig sammen. Jeg skulle lige ha købt ler og mos, de faste "ingredienser" i mine dekorationer hvert år. Jeg er nok til det simple, men ikke traditionelle. Det enkle med et tvist. Som de sidste par år er jeg i det lilla og guld hjørne og i år med det nye tapet i stuen, passer det jo bare ekstra godt ind. Alt mit pynt til juletræet er lilla, guld og grønt på nær julemandskuglen som hænger på en af de øverste grene. Han er i sin røde dragt som en julemand skal være.


Her får I lige et billede af juledekorationen jeg lige har lavet her til aften:
Kaffen er klar i kopperne og lyset er tændt... der er jo et godt stykke ned til d. 2. så det skal vist også brænde hele dagen i morgen hvor jeg har fri.
Advents"kransen" er i år overdrevent simpel, men det gør den kun nemmere at fjerne efter jul. Egentlig synes jeg jo også at det simple er mest mig. Jeg købte en pakke med 4 forskellige guldlys og satte lilla sløjfer på. De står på rad og række på mit sorte fad til få penge fra IKEA.


Ok indrømmet... ikke alt i huset er lilla/guld. Siden jeg var meget lille har en særlig nisse fulgt mig. Den har været fremme hvert år til jul siden jeg fik den. En ældre dame i den by jeg boede i som barn, strikkede nisser. Min mor gik til fransk med hendes mand en overgang og det blev et sted vi kom ofte gennem min barndom. Hun var lidt som en mormor for mig og det var også hos hende jeg havde mit første job. Anyway, hun gav mig en nissedame og denne dame (nissemor) sidder nu troligt og strikker på sit tæppe som hun gør hvert år.


i år har vi jo en fræk hundehvalp så i stedet for sin plads i den gamle lænestol, er hun blevet flyttet op på hylden så hun kan overleve endnu en jul.


Nu mangler jeg bare lige at vise min gave fra min datter Isabella. Hun havde lavet en juledekoration til mig hjemme hos sin far og den er faktisk blevet ganske fin synes jeg. Igennem tiden har jeg fået en del hæslige dekorationer med 5 stykker gran, noget tørt ler, et grimt lys i en plastikpotte fra institutionerne... Det er lidt svært at have stående fremme synes jeg, men jeg er også lidt speciel. Jeg gemmer ikke på alt men værner derimod om det særlige. Jeg ved godt at man nok bør være lidt mere børneminded i sit hjem når man nu har 3 af slagsen, men jeg kan altså ikke fordrage ubrugeligt nips og grimme ting. Ikke sådan at børnenes ting ikke har en plads her, men med min depression har jeg også lært at jeg må omgive mig med de ting jeg kan lide og som giver mig glæde og ikke med det som giver mig ondt i maven og stress.  Nå, det var et sidespring. I hvert fald synes jeg lige I skal se Isabellas kreation som jeg altså synes er så ok at den kan få lov at få en ordentlig plads i stuen....
Hvordan har du det med børnenes kreationer?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar